Naptár

november 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30

Vásárlásösztönzés árcsökkentéssel

Médiarés 2012.09.28. 22:20

A válságnak nevezett időszakban sokan, sokféleképp próbálkoznak eladásösztönző (ezek inkább a vásárlást ösztönzik) kampányokkal. Egyes vélekedések szerint a válság miatt meggyengült kereslet mellett csak akkor lehet megfelelő szinten tartani a fogyasztást, ha folyamatosan nagy mértékben akcióznak az üzletek. Egyes üzletláncok megjelentetik a maguk akciós újságját, amely alapján a vevők özönlenek az olcsó termékre, mások kisebb-nagyobb igényességgel üzletükben hirdetik az olcsó terméket. Ez főleg az élelmiszerekre igaz, de más termékeknél is előfordul.

Az akció veszélye, hogy a magasabb státuszú vásárló éppen az olcsóság és a várható tömeg miatt elfordul az üzlettől. Az is előfordulhat, hogy az igényesebb vásárlók elgondolkoznak a termék minőségén. Hogyan lehet egy termék 40-50%-kal olcsóbb, mint korábbi önmaga vagy versenytársai a termékkategóriában, ha nem a minősége silányabb?

Az akciós árazás eszközével a promóciós eladások növelhetők ugyan, azonban ezzel még az alapeladások nem feltétlenül növekednek. Bár működhet a becsalogató akció, nem törvényszerű, hogy a vásárlók az akciós terméken kívül mást is megvesznek. Ráadásul az akciózás nagy veszélye, hogy ha minél inkább hozzászoknak a vásárlók az irreálisan alacsonyra csökkentett árakhoz, annál nehezebben fogják elfogadni, ha visszaállítják azokat a normál szintre. Az olcsósítással a márkaérték is komolyan gyengülhet.

Célravezetőbbek lehetnek az olyan promóciós megoldások, amikor nincsen konkrét árkommunikáció. Ezekre példát egy későbbi írásunkban mutatunk be.
 

Címkék: marketing reklám kommunikáció válság akció hatékonyságnövelés nyitott szem

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://mediares.blog.hu/api/trackback/id/tr312049305

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása