A Public Relations (PR) egyik gyakran emlegetett szlogenje szerint "a mókus is patkány, csak jobb a sajtója".
A PR-t sokféleképpen szokták magyarra fordítani, a legelterjedtebb megfogalmazása talán a közönségkapcsolat. Tulajdonképpen mire jó a PR egy cég számára? Mit lehet vele elérni? Hogyan kell ezt jól csinálni, hogy bizalmat építsünk a vállalat érdekében.
A PR nem csodaszer, de többek között annak segítségével a rosszból is lehet jót csinálni, a jóból pedig még jobbat. Az unalmas, közömbös semmilyenből lehet érdekeset csinálni.
A PR kiindulópontja az, hogy mit gondolnak az emberek a cégről.
Fontos, hogy a termékről nem esik szó a PR esetében, hiszen a PR nem közvetlenül eladni akar, hanem a márkát illetve annak gyártóját kívánja pozitív színben feltűntetni, a szervezet iránt akar bizalmat építeni. A belső PR a cégen belül, a külső PR a cégen kívül teszi ezt.
"A PR nem a megtévesztő, hanem a kedvező arculat kialakításának eszköze." - írja Claire Austin. Ha egy vállalat ügyfélszolgálata elérhetetlen, a fogyasztók kínjaira csak lerázó jellegű levelekkel válaszolgatnak, nincs az a csodálatos PR menedzser, aki ezt az imázst, a szárnyra kapott negatív szájreklámot meg tudja állítani...