Naptár

május 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31

Kamu-e a társadalmi felelősségvállalás?

Médiarés 2012.11.23. 23:36

Egy felmérés alapján Magyarországon a döntéshozók társadalmi felelősségvállalás alatt csak egy kis faültetést, némi környezetvédelmi tevékenységet és adakozást értenek.

Ez is valami, de azért elég kevés.
Legrosszabb esetben persze a cégek egyáltalán nem tartják fontosnak, hogy ilyesmivel foglalkozzanak. Többségük szerint ehhez a pénz hiányzik. Pedig nem feltétlenül szükséges sok pénz ahhoz, hogy egy vállalat legalább felelősnek tűnjön, ehhez képest még egy lépés, hogy ne csak tűnjön, hanem valóban legyen is az.

A gyorséttermekben ma már bevett szokás, hogy a hulladékot szelektíven gyűjtik. Ez alapvetően jó irány, hiszen valahol még erre sem áldoznak energiát, pedig ez aligha pénz kérdése. Azonban ebben ki is merül a társadalom iránti felelős gondolkodás. Ritkán fordul elő, hogy hátrányos helyzetűeket alkalmazzanak, valódi kulturális értékeket képviseljenek.

Sajnos a felmérésből kiderül, a döntéshozók szerint elég egy kis támogatást nyújtani, adományokat adni, és már le is tudták ezt a feladatkört. Egyesek tovább mentek és megnevezték a környezetvédelmet, esetleg a közösségek iránti elkötelezettséget is. Csak igen kevesen jutottak el az átláthatóság, a fenntarthatóság vagy más mélyrehatóbb feladatokig, noha a CSR egy gondolkodásmódot, egy vállaltirányítási kultúrát is jelent.

Ha társadalmi felelősségvállalás alatt valóban csak ilyen felszínes és közhelyes megoldásokat veszünk, akkor könnyen „ciki” lehet egy vállalat CSR-tevékenysége. E miatt sokan egyszerűen zöldrefestésnek nevezik azt. Amikor hazugságra alapul a kommunikáció, és amikor a vállalat alaptevékenysége olyan káros termék vagy szolgáltatás, akkor valóban hiteltelenné válik bárminemű CSR. Rossz fényt vethet a cégre, amikor üres „mentsük meg a földet” lózungokból áll a CSR-kommunikáció, vagy amikor a vállalatvezetők cselekedetei és kommunikáció ellentmondanak egymásnak - például ha a vezérigazgató céges luxusterepjáróval érkezik a Föld Napja rendezvényre, vagy ha saját elhízott gyerekei nyalókát szopogatnak az éhező afrikai árvák meglátogatása közben.

 

 

 

 

 

 

 

 

 


Sajnos főleg a kisebb cégeknél magával a kommunikációval is keveset és szakszerűtlenül bánnak, hát még a társadalmi felelősségvállalás kérdéskörével. Pedig aki hajlandó ilyen kérdésekre időt és energiát áldozni, az jó hírnevet szerezhet, és iránta az üzleti és a fogyasztói bizalom is könnyen megnő.
 

Címkék: pr tanácsadás kommunikáció gondolkodás stratégia bizalom csr cégvezetők nyitott szem beszédírás

Szólj hozzá! · 1 trackback

A bejegyzés trackback címe:

https://mediares.blog.hu/api/trackback/id/tr372087761

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Kamu-e a társadalmi felelősségvállalás? 2012.04.26. 21:18:01

Ha társadalmi felelősségvállalás alatt felszínes és közhelyes megoldásokat veszünk, akkor könnyen „ciki” lehet egy vállalat CSR-tevékenysége. E miatt sokan egyszerűen zöldrefestésnek nevezik azt.

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása