Naptár

május 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31

Hogyan fogjunk hozzá egy marketingkampányhoz?

Médiarés 2013.01.30. 10:28

A cégek, gyártók, kereskedők gyakran fordulnak marketingügynökséghez azért, hogy elősegítsék termékeik értékesítését.

A megrendelő, ügyfél ekkor egy briefet készít az ügynökség felé.
A brief mindenekelőtt tartalmazza magát a hirdetendő terméket, szolgáltatást, annak leírásait. Előfordul, hogy már maga a megrendelő járt utána, készíttetett kutatást, hogy milyen a termék piaca.

Mindenkor fontos tudni, hogy mi egy hirdetéssorozat, kommunikációs aktivitás célja. Milyen konkrét célt szeretnénk elérni a marketingkampánnyal.
Fontos meghatározni a célcsoportot. Kiket, milyen rétegeket, milyen típusú embereket szeretnénk az adott kampánnyal elérni, azaz kik tudjanak meg valami fontosat a termékről.
Egy briefben érdemes meghatározni egy üzenetet, stílust is, hogyan érje el a célcsoportot a kampány, de ezt a megrendelő hagyhatja az ügynökségre is. Ha az ügynökség felkészült, a fenti szempontokat mind saját maga is leellenőrzi, értékeli, hiszen a későbbi munka ezek alapján születik.

Alapkérdés egy marketingkampány megtervezésekor a megfelelő időzítés. Mikor érdemes a kampányt indítani, mikor érhető el a kampány célja a leghatékonyabban? Ugyancsak fontos a regionális szűkítés is, mely területen szükséges és érdemes a kampányt lebonyolítani.

A brief ezeken kívül tartalmazhatja a kampányban preferált médianemeket, már meglévő kreatív anyagokat, méreteket, arculati elemeket.
A brief tartalmazza a kampányra szánt költségvetés nagyságrendjét és a határidőket is.

Címkék: marketing tanácsadás kommunikáció stratégia stratégiai tervezés

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://mediares.blog.hu/api/trackback/id/tr972172158

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása