A cégek, gyártók, kereskedők gyakran fordulnak marketingügynökséghez azért, hogy elősegítsék termékeik értékesítését.
A megrendelő, ügyfél ekkor egy briefet készít az ügynökség felé.
A brief mindenekelőtt tartalmazza magát a hirdetendő terméket, szolgáltatást, annak leírásait. Előfordul, hogy már maga a megrendelő járt utána, készíttetett kutatást, hogy milyen a termék piaca.
Mindenkor fontos tudni, hogy mi egy hirdetéssorozat, kommunikációs aktivitás célja. Milyen konkrét célt szeretnénk elérni a marketingkampánnyal.
Fontos meghatározni a célcsoportot. Kiket, milyen rétegeket, milyen típusú embereket szeretnénk az adott kampánnyal elérni, azaz kik tudjanak meg valami fontosat a termékről.
Egy briefben érdemes meghatározni egy üzenetet, stílust is, hogyan érje el a célcsoportot a kampány, de ezt a megrendelő hagyhatja az ügynökségre is. Ha az ügynökség felkészült, a fenti szempontokat mind saját maga is leellenőrzi, értékeli, hiszen a későbbi munka ezek alapján születik.
Alapkérdés egy marketingkampány megtervezésekor a megfelelő időzítés. Mikor érdemes a kampányt indítani, mikor érhető el a kampány célja a leghatékonyabban? Ugyancsak fontos a regionális szűkítés is, mely területen szükséges és érdemes a kampányt lebonyolítani.
A brief ezeken kívül tartalmazhatja a kampányban preferált médianemeket, már meglévő kreatív anyagokat, méreteket, arculati elemeket.
A brief tartalmazza a kampányra szánt költségvetés nagyságrendjét és a határidőket is.