Naptár

május 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31

Simicska vs Sanoma

Médiarés 2013.07.26. 20:32

Manapság, ha címben leírjuk Simicska Lajos nevét, sok százzal megemelkedhet egy internetes cikk olvasottsága, még akkor is, ha egyébként a Simicska nevű delfinfiú és a Dundika nevű delfinlány állatkerti szaporodásáról számolna be Hanga Zoltán.
Esetünkben a Magyar Nemzet szerint "Médiamogulok" "titkos tervet" szőnek "a kormány ellen", ezért indokolt e név címben való szerepeltetése. A Story4 TV induló hírháttér-műsorának szóló ingyenreklámból megtudjuk, hogy a Sanoma Media Budapest "vélhetően"(!) riportnak álcázott kormányellenes műsorokat sugároz majd.

Megtudjuk továbbá, hogy korábban összejöttek egyes magyarországi médiavállalatok és -ügynökségek vezetői, és a reklámadóról is tárgyaltak. Az MNO szerint a megbeszélésen az Axel Springert Bayer József, a Mindshare-t Somlói Zsolt, a Mediaedge CIA-t Gulyás János, a TV2-t Simon Zsolt, az Aegis Csoportot Schiffer Ferenc, az OMG-t Mező László, az RTL-t Dirk Gerkens, a Sanomát Szabó György, a PanMedia–IPG csoportot Bognár Tamás, az Initative Mediát Németh Béla, a Ringiert Mihók Attila képviselte. Továbbra is az MNO szerint az ügynökségek vállalták, hogy "lehetőleg nem helyeznek el hirdetéseket a jobboldali médiumokban, illetve a közmédiában". "A résztvevők arról" is "döntöttek, hogy mostantól minden politikai kérdésben saját eszközeikkel a kormány ellenében foglalnak állást, nagy felületet adnak az ellenzéknek, és előnyben részesítik a kabinetet érintő negatív híreket."

A témára egyebek mellett a Kreatív is reagált. Mint írják "egy tisztességes médiaügynökség, olyan, amelyik piaci alapon szolgáltat, (...) nem tenne olyat, hogy a médiumok aktuális teljesítményét, számait, látogatottságát, olvasottságát, nézettségét, közönségük demográfiai összetételét semmibe véve azért nem viszi a hirdető pénzét a Magyar Nemzethez, mert az ügynökség ügyvezetője szimplán utálja a kormányt vagy a Magyar Nemzetet. A reklám- és médiapiac kereskedelmi része, vagyis, amikor kisebb-nagyobb, hazai és nemzetközi cégek (hirdetők) reklámokat készíttetnek, majd azokat megjelentetik bizonyos médiumokban, az azért van, hogy a termékeket könnyebb legyen eladni. A médiaügynökségek munkáját azzal lehet a legjobban lemérni, hogy a rendelkezésre álló keretből sikerült-e a legjobb médiacsokrot összeválogatni, amivel a legpontosabban elérhető az az állampolgár, akiről azt gondolják, megveszi majd azt a valamit."
Mint írják a médiaügynökségek "hibát követnének el, ha nem hirdetnének Simicska és Nyerges közterületi cégénél, a Publimontnál, Nyerges rádiójánál, a Class FM-nél, vagy Fonyó Károly ingyenes napilapjánál, a Metropolnál. Egészen egyszerűen azért, mert vagy piacvezetők, vagy a piac megkerülhetetlen súlyú szereplői." A Kreatív ezután kitért arra, hogy véleményük szerint "az állami szektor" azaz a Miniszterelnökség, a minisztériumok, az állami vállalatok, önkormányzatok, amelyek hirdetéseiket közpénzből helyezik, vagy helyeztetik el bizonyos médiumoknál, ők viszont "70-80 százalékban a Fidesz-közeli üzletemberek, Simicska Lajos, Nyerges Zsolt, Liszkay Gábor és Fonyó Károly érdekeltségeinél költik el a pénzt."

Jelen írásnak nem dolga igazságot tenni, de mindenképpen érdekes utalásnak szántuk 2013 nyarán a magyarországi médiahelyzetre vonatkozóan. Várjuk a véleményeket!

Címkék: média marketing vélemény reklám kommunikáció válság akció manipuláció bizalom

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://mediares.blog.hu/api/trackback/id/tr135427913

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása