Az ügyfél (egy cég vagy termék, márka képviselője) megkeresi a reklámügynökséget egy brieffel, ami a legfontosabb információkat tartalmazza a termékről, a cégről és a célcsoportról. Az ügynökségi kreatívok ezek alapján megírják a reklámötletüket. Ez persze egy hosszú folyamat, amíg odáig eljutnak. Jó esetben az ügynökség felkészült szakemberekből áll, és sok szempontból megvizsgálják a márkát, a célcsoportját, körbenéznek a termék piacán. Megkeresik az egyedi termékelőnyöket, amelyek többnyire manapság már nincsenek, hiszen a gyártók egymást utánozzák. Az igazán jó ügynökségek ezért nem meglévő termékelőnyt keresnek, hanem egy világot, egy márkaélményt kreálnak a márka köré.
(forrás: Kreatív)
Az ügynökség a reklámötletből egy újabb briefet készít, és megversenyezteti a produkciós, reklámgyártó cégeket. A tenderre jelentkező cégek egy rendezői treatmenttel és részletes költségvetéssel pályáznak a filmforgatásra. Az ügynökség választ, a gyártó cég dolgozni kezd.