Blogunkban a kreativitással és a hatékony vállalatvezetéssel szoktunk foglalkozni. Jelen esetben is hasonlóan lesz ez, bár itt más léptékekről szólunk.
Ha az ember ügyeket akar intézni, még mindig meggyűlik a baja idehaza a bürokráciával.
Egy lakásvásárlás önmagában nagy tortúra, hát még ami utána következik.
Már épp beköltöznénk az új lakásunkba, amikor is eszünkbe jut, hogy be kell jelentenünk a vizet, a villanyt és ki tudja még mit. Aki már járt külföldön tudja, hogy vannak országok, ahol az ember elsétál egy megahivatal ügyfélszolgálatára, elmeséli, hogy lakást vett, és egy kedves hölgy rámosolyog, székkel és esetleg kávéval kínálja. Egyetlen helyen mindent elintéznek neki, ő pedig csak aláír, majd fizeti a később érkező számlákat. Nos, Magyarország nem ilyen ország. Kérdés, lesz-e valaha ilyen ország.
Ez egy pesszimista ország? - Budapesti Panaszkórus három éve
Manapság elsétálunk a Főgáz, a Vízművek, az ELMŰ, a Főkefe, a Csatornázási Művek és az illetékes önkormányzat ügyfélszolgálataira, jó esetben húzunk sorszámot, mert van, bár mi szívesen jönnénk egyeztetett időpontra is... Ehelyett inkább várunk mindenhol fél órát, majd dolgavégezetlenül hazamegyünk, mert vagy nem kértünk meghatalmazást ügyintézésre a saját feleségünktől, vagy az egyik helyen egy új papírt kértek tőlünk, és azt bizony keresni kell. Eltelik egy hét, mire mindenhova bejelentkezünk jó esetben.
Az interneten vagy nincs fent az ügyintézés menete, vagy pontatlanul szerepel, és ránk pont nem vonatkozik az ott található űrlap.
Lehet, hogy még több adót kellene fizetnünk, hogy újabb hivatalok és állami cégek újabb alkalmazottait tartsuk el, vagy tovább kéne emelni a rezsiköltségeket, hogy végre teljen belőle rendes, ügyfélbarát rendszerekre?!