A nagy sporteseményekhez és a díjkiosztó gálákhoz hasonló márkabevonódást lehet elérni a filmekkel, állítja egy friss tanulmány.
Arról készített felmérést az amerikai moziláncokat és reklámértékesítő házaikat tömörítő Cinema Advertising Council (CAC), hogy mely médiamix segíti a leginkább a márkákkal kapcsolatos érzelmi kötődés kialakulását. A mozi mellett az internetet, a tévét, a rádiót, a print és az out-of-home médiát vizsgálva azt találták, hogy a filmekhez való kötődés erősebb, mint a nagy tévés sporteseményekhez és a díjkiosztó gálákhoz.
A kutatás szerint, amennyiben a márkák olyan környezetbe akarnak kerülni, ami érzelmileg bevonja a fogyasztót, akkor a tévé-mozi kombináció tűnik a legbiztosabb megoldásnak. A mozi e téren technológiai értelemben is igyekszik előrelépni, ennek tudható be a 3D mozik nyomulása, amelyek látványosabbak, mint a hagyományos vetítések.
Ez nemcsak Amerikában igaz, itthon a Magyar Nemzeti Filmiroda adatai alapján 2009-ben több mint 10,6 millióan látogattak el a honi mozikba, szemben a 2008-as 10,3 millió fővel. A Palace Media szerint ennek egyik okát éppen a 3D filmek vonzereje jelenti, ami a hagyományos vetítések látogatottságára is kihat a mozireklám-kereskedőház szerint.
A Kantar Media szerint a mozis hirdetők 2009-ben listaáron 1,3 milliárd forintot költöttek, ami majd 35 százalékos bővülés 2008-hoz képest.