A vezetői coaching célja, hogy a közép- vagy felsővezető jobban vezesse a rábízott céget, területet.
A coaching, azaz a vezetői személyi edzés sikeres, ha maga az edzett vezető jelez vissza, hogy jobban mer döntéseket hozni, jobban megérteti magát, önbizalma van, a beosztottai jobban kedvelik, szívesebben dolgoznak, jobb a légkör körülötte és természetesen üzletileg is hatékonyabb, sikeresebb. A magánéletben is harmonikus, jól osztja be az idejét, és értelmesen kezeli a prioritásokat. Ha ezt a feladatkört hosszú távon is jól megoldja, akkor még feljebb léptethetik, még előrébb léphet a ranglétrán. Ekkor érdemes újra a coach-hoz fordulni, hiszen az új feladatokhoz, kihívásokhoz ismét alkalmazkodni kell. Még nagyobb lehet rajta a nyomás, magasabbak az elvárások.
Az is siker, ha a vezető fölött álló csúcsvezető vagy a még magasabb szinten álló tulajdonos jelzi, hogy fejlődést tapasztal a kinevezett vezető döntéshozatalában, a terület jobban működik, sikeresebb, hatékonyabb. A csúcsvezetőnek egy gonddal kevesebb, mert immár jó kezekben van a terület, a kezdeti problémák után egyenletesen jól teljesítenek.
Ugyancsak a coaching folyamat sikerét és a vezető fejlődését jelzi, ha a beosztottai elégedettek a vezetővel. Immár strukturáltabban kapják a feladatokat, jobban tud feladatokat delegálni, megfelelően képes motiválni, megtanult dicsérni, jobb légkört teremtett és logikusabbak, átláthatóbbak a döntések. Egyértelmű és világos a kommunikáció a hierarchiában, sikeresebb és hatékonyabb a csapatmunka.
Az is megfelelő visszajelzés, ha a coachingban részt vett vezető ügyfelei, üzlettársai is látják a fejlődést. Gördülékenyebb lett a munka, egyszerűbb és kellemesebb az együttműködés.