Tizenöt éven belül a televízió a mai formájában már nem létezhet.
A televízió vélhetően soha nem fog teljesen megszűnni vagy eltűnni. De ha belekukkantanánk a jövőbe, egy olyan televíziót (és adásokat) láthatnánk, amelyek nyomokban sem emlékeztetnek napjaink műsorfelépítésére. A jelenlegi műsorsugárzást tönkretette, illetve tönkre fogja tenni az internet – ezt a folyamatot napjainkban épp átéljük.
A televíziók által emlegetett nézettségi számok erősen megkérdőjelezhetőek. Az interneten a nézettség konkrét és megfogható: ha erre a cikkre X ezer ember kattint, akkor azt lemérhetjük, és biztosak lehetünk benne, hogy ez X ezer különböző ember (de legalábbis ugyanannyi különböző gép/IP cím) volt. Ha senki nem kattint, akkor biztosak lehetünk benne, hogy a cikk bukás. Egyszerű. Világos.
A televízió esetében eddig az analóg rendszernél ez egy szűk minta alapján működött. A digitális átállás során a nézettségmérés is alakul.
A televíziók ma már nem csak a frekvenciájukon adnak adást, hanem igyekeznek több platformon is megjelenni tartalmaikkal, az egyik ilyen az internet. On demand elérhető tartalmak manapság már léteznek, de ezeknél meg a reklámidő nehezen értékesíthető. Az biztos, hogy a televíziónak folyamatosan alakulnia kell ahhoz, hogy a mai fiatalokat is elérjenek tartalmakkal.