Bár a televízió még mindig nagyon sok előnnyel jár, valószínűleg rövidesen átalakul, és veszít népszerűségéből. Már napjainkban is egyre kevesebben néznek tévét, igaz, aki nézi, az még mindig hosszú ideig nézi.
A televízió előnye, hogy széles lefedettségnek örvend, látványos - audiovizuális hatást ad, és fogyasztásához (nézéséhez) nem kell semmilyen tudás. A hirdetők is - főleg Magyarországon még - előszeretettel használják, hiszen imázs-, márkaépítésre kitűnő, 1 főre levetítve viszonylag költséghatékony a sugárzása.
Azonban egyre több hátránya is van, amelyek az internet és a digitális média, valamint a mobilmédia nyomulásával folyamatosan gyarapodnak. A televíziós reklám elkészítése önmagában drága, még ha aztán sugárzása olcsó is. Óriási a reklámzaj - főleg a kereskedelmi médiumokban, és nagyon nagy a reklámkerülés is. Erre szokták azt mondani, hogy a kevesebb, néha több lenne. Nehéz jól célozni, megtalálni a márkák célcsoportját, hiszen elég heterogén közönség nézi. Igaz, egyes tematikus tévéknél ez megoldható. Viszonylag sok idő telik el, míg a döntéstől, hogy sugározzunk reklámot a tévében, valóban látható is lesz.
A televízió a jövőben szinte bizonyosan eltolódik majd a bármikor letölthető tartalmak közlése felé. Legfeljebb az élő közvetítések maradnak időhöz kötöttek, filmeket egyre kevésbé fogunk akkor nézni, amikor azt adják.