Egy kis faültetés, némi környezetvédelmi tevékenység cseppnyi adakozást - ez a társadalmi felelősségvállalás?
Legrosszabb esetben a cégek egyáltalán nem tartják fontosnak, hogy ilyesmivel foglalkozzanak. Többségük szerint ehhez a pénz hiányzik. Pedig nem feltétlenül szükséges sok pénz ahhoz, hogy egy vállalat legalább felelősnek tűnjön, ehhez képest még egy lépés, hogy ne csak tűnjön, hanem valóban legyen is az.
A döntéshozók szerint elég egy kis támogatást nyújtani, adományokat adni, és már le is tudták ezt a feladatkört. Egyesek tovább mennek és fontosnak tartják a környezetvédelmet, esetleg a közösségek iránti elkötelezettséget. Csak igen kevesen jutottak el az átláthatóság, a fenntarthatóság vagy más mélyrehatóbb feladatokig, noha a CSR egy gondolkodásmódot, egy vállalatirányítási kultúrát is jelent.
Ha társadalmi felelősségvállalás alatt valóban csak ilyen felszínes és közhelyes megoldásokat veszünk, akkor könnyen „ciki” lehet egy vállalat CSR-tevékenysége. E miatt sokan egyszerűen zöldrefestésnek nevezik azt, amikor hazugságra alapul a kommunikáció, és amikor a vállalat alaptevékenysége olyan káros termék vagy szolgáltatás, akkor valóban hiteltelenné válik bárminemű CSR. Rossz fényt vethet a cégre, amikor üres „mentsük meg a földet” lózungokból áll a CSR-kommunikáció, vagy amikor a vállalatvezetők cselekedetei és kommunikáció ellentmondanak egymásnak - például ha a vezérigazgató céges luxusterepjáróval érkezik a Föld Napja rendezvényre, vagy ha saját elhízott gyerekei nyalókát szopogatnak az éhező afrikai árvák meglátogatása közben.