Naptár

november 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30

Fenntarthatóság: blöf vagy hiteles üzleti stratégia?

Médiarés 2013.02.01. 11:03

A fenntartható fejlődés - a gazdasági, környezeti és társadalmi értékek és érdekek integrált és kiegyensúlyozott kezelése - elsősorban nem márkakérdés, hanem az üzleti stratégia szerves részeként a vállalat mindennapi működésének alapvető része. Ebből persze az is következik, hogy érinti a kommunikáció és márkaépítés területét is. Ahogyan korábban a minőség, ma már egyre inkább a fenntartható működés is beépülhet a márkákba, azaz a vevő azonosítja a vállalatot a fenntarthatósági értékekkel.

Sajnos sokan még nem ismerték fel, hogy a kommunikációs tevékenységnek stratégiai jelentősége is van, egyelőre sokak szerint csak az üzleti célok, szervezetek igényeinek kiszolgálására korlátozódik.
Nagyon kevés vállalat foglalkozik még a fenntarthatósággal stratégiai szinten. Egyelőre a nemzetközi szinten is működő nagyvállalatokra jellemző ez inkább.
Manapság még rövidtávra gondolkodnak a cégek, kevesen fejlesztik tudatosan márkáikat.

Ugyanakkor ma már trendi környezettudatosnak lenni. A választóvonal a divat-környezettudatosok és a valóban így gondolkodók között a hitelességnél lehet: elhiszem-e a cégnek, hogy komolyan gondolja, hiteles-e amit mond, tesz.
Ezért a fenntarthatósági fejlődés nem csak a kommunikációnál jelenik meg, hanem a cégkultúra egészében is. Belülről kell ezt megélni, e szerint építkezni és boldogulni a piacon.

Nagyon vékony a határ a TCR, a CSR, a környezettudatosság es a fenntarthatóság között. Sőt, sok az átfedés, és ezt vagy azt sok cég nagyon tudatosan csinálja. Például a kultúra, a sport, az életmód támogatása ilyen határeset.

A fenntarthatóságra jó példa, hogy egyre több vállalat tér át az elektronikus formátumú pénzügyi jelentésekre, beszámolókra a nyomtatott kiadványok helyett.
Az élelmiszeriparban példa az INBÉ elterjedése a termékeken, hiszen ez segít a fogyasztóknak a kiegyensúlyozott táplálkozás kialakításában és a megfelelő adagok megállapításában. Ez pedig ugyanúgy fontos fenntarthatósági ügy, mint a széndioxid-kibocsátás.

Sajnos a sajtó hírként ritkán számol be pozitív témákról, ügyekről, ezért nehéz ezeket a jó híreket terjeszteni.

Címkék: kommunikáció gondolkodás stratégia bizalom csr nyitott szem

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://mediares.blog.hu/api/trackback/id/tr722178746

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása