A japánok kísérleteznek az intelligens billboard-óriásplakátokkal.
A közterületi reklámozásban jelenthet nagy előrelépést, ha a reklámeszközök személyre szabottabb üzeneteket tudnak megjeleníteni, növelve ezzel a célzottságot. A CNET News szerint a tokiói metróban folyik az a kísérlet, melyben digitális plakátfelületeket kötöttek össze kamerákkal, melyek képesek felismerni az elhaladók nemét és korát.
A kísérlet egy évig tart, összesen 27 digitális felület segítségével végzik a teszteket. Arról gyűjtenek adatot, hogy milyen típusú emberek, milyen időszakban, milyen reklámokra lesznek figyelmesek. Mint minden ilyen kísérletnél, rögtön felmerülnek a személyiségi jogi aggályok, ám a projekt szóvivője szerint nem őrzik meg az így készült képeket.
Amennyiben sikerülne megfelelő eredményeket elérni, akkor célzottabbá lehetne tenni a reklámkampányokat, csökkentve ezzel a meddőszórást, és növelve a hatékonyságot.