Sokféleképp próbálkoznak ma a kereskedők eladásösztönző kampányokkal. Korábbi írásunkban arról írtunk, hogy az árcsökkentő akciók veszélyesek lehetnek, hiszen ideiglenesen pluszforgalmat hozhatnak, de az üzlet hosszú távú stratégiájának árthatnak.
Célravezetőbbek lehetnek az olyan promóciós megoldások, amikor nincs árkommunikáció.
Ilyen megoldás lehet például, hogy egy termék megvásárlásakor, kettőt kapunk. A „kettőt egy áráért” akció nem degradálja a terméket, hiszen maga a termék nem olcsóbb, azonban a fogyasztó számára pozitív, hiszen olyan az érzése, mintha ajándékot kapna. Hasonló megoldás, ha a termék csomagolása nagyobb, és ugyanazért az árért valamennyivel többet kapunk.
Másik lehetőség az összecsomagolás ugyanazzal vagy más termékkel. Ez esetben, ha veszünk egy terméket, akkor egy másik terméket is kapunk mellé. A virtuális összecsomagolás az, amikor az egyes termékek nincsenek fizikailag összecsomagolva, viszont együttes megvásárlásuk valamilyen kedvezménnyel, árengedménnyel jár.
Manapság néhány üzlet csinálja a pontgyűjtéses akciót, amikor a vásárlás után néhány pontot kapunk, amit később újabb termékre beválthatunk. Hasonló megoldás az is, amikor néhány termék megvásárlása után, ha azok csomagolóanyagát összegyűjtjük és beküldjük, nyereményakcióban vehetünk részt.
Ösztönözheti a vásárlót az is, ha a termékhez valamilyen társadalmi célt kötünk. Ha a vásárlás összegének egy részét egy társadalmilag fontos cél érdekében adományozzák, pl egy alapítvány részesül a termék árából. Jelen esetben az árvízkárosultak megsegítése lehetne erre jó példa.