Nem a diploma vagy valamilyen végzettség teszi a jó coach-ot.
Olyan ember lehet jó üzleti coach, aki felelősséggel teremt kapcsolatokat, tudását ügyfele javára fordítja, valamint a lexikális tudáson kívül empatikus is. Az üzleti személyi edző jártas rengeteg területen, de nem feltétlenül szakmai tudása van, hanem jó ötletei, lényeglátása. Nem kell mindent feltétlenül tudnia, hanem elég, ha átlátja a rendszerek lelkét, azok működését. Az üzleti világban dolgozó coachnak alapvető piaci ismeretekkel kell rendelkeznie, és hasznos, ha emellett a kommunikációval is megfelelően bánik. Van egy tulajdonosi, vezetői szemlélete, de képes megítélni egy rendszer működését külső szemlélőként is.
Az üzleti személyi tréner akkor segítheti legnagyobb mértékben ügyfelét, ha a folyamat egésze alatt külső szemlélő marad, nem engedi közel magához az előítéleteket, a cégen belül rosszul berögzült általánosságokat, az eddigi megoldhatatlannak tűnő problémák nem szűkítik gondolkodását, ha mer elvonatkoztatni és újdonságokra sarkallni.
Az üzleti élet vezetőinek az egyik legdrágább dolog az idejük, ezért akkor válik hasznossá a coaching folyamat, ha a találkozások ideje nem felesleges, és a találkozások révén több területen elérhető a fejlődés.
A jó coach nem a válaszokat tudja, hanem a megfelelő kérdéseket. A kérdések hatására pedig az ügyfélből bújnak elő a helyes válaszok.