Naptár

január 2025
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31

Átverések a reklámban

Médiarés 2012.10.09. 14:41

Ha már előző cikkünkben néhány pozitív példát mutattunk, elsősorban külföldről, akkor most nézzünk körül kis hazánkban. Bár természetesen itt is előfordulnak jól sikerült alkotások, elsőre néhány borzalmas eredmény jutott eszünkbe.

Éllovas a lisztek között – ezzel a szlogennel hirdetnek egy csomag lisztet. Vajon mi az ebben a termékben, ami jobb a többi liszthez képest. Egyáltalán milyen különleges képességekkel kellene rendelkeznie egy lisztnek. De tegyük fel, hogy a legjobbat szeretnénk választani, ez a termék konkrétan mitől éllovas?

Bővül a szókincsünk mindenféle izgalmas külföldi szavakkal:
Nourishing: tápláló, élettel telít – elsősorban krémreklámokban emlegetik, kíváncsiak volnánk, hány háziasszony tudja, mit jelent. És ha véletlenül tudja, mit jelent, akkor ez miben hasznos a számára?

Moisture: nedvesség, nyirkosság – Ugyancsak krémreklámokban emlegetik, de élelmiszereknél is fontos információ lehet.

… és az egyik kedvenc: bifidus actiregularis vagy korábban essensis – ezek élőflórás joghurtok tartalma, probiotikum, baktérium-kultúrák. Ez azzal operál, hogy valami olyasmit, amit más joghurtok is tartalmaznak, elneveztek valahogyan, és levédették, ezáltal ezt a nevű valamit valóban csak az adott márka termékei tartalmazzák. Így tudományosnak és borzasztó hasznosnak tűnhet a termék.
Hasonlót egyébként mások is csináltak, elsősorban a vegyipari termékek esetében: így pl a Colgate fogkrém, és az ő MFP-je, ami egy fluor-variáns. Minden fogkrém tartalmaz hasonlót, de az MFP nevet a Colgate védette le.
Ez nagyjából olyan, mintha bármelyikünk elkeresztelné a vizet H2O-koncentrátumnak. Valószínűleg ezt nem szívesen jegyeznék be, de akadna olyan aluliskolázott vásárló, aki e tudományos hangzás hatására szívesebben vásárolná az ezt tartalmazó ásványvizet.

És ha már krémeknél tartunk, akkor ne feledkezzünk el a 6-szor tartósabb hullámról, a 3-szoros élettartamról, a 4-szer nagyobb lelki feltöltődésről és a bizonyítottan 71.3%-kal szebb mosolyról.

Itt jegyezzük meg, hogy példáinkat szubjektív alapon válogattuk, nem akartunk senkit megbántani, nincs kedvünk pereskedni senkivel, ha jól megfizet bennünket, akkor szívesen visszavonjuk, és el kezdjük hangoztatni az ellenkezőjét. A reklámbiznisz végülis erről szól... Ugyanitt gerincoszlop olcsón eladó!

 

KIVÉTELES NYERÉSI ESÉLY! Önnek csak 2 hozzászólást kell küldenie blogunkra, és AKÁR családi házat is nyerhet vagy 0%-kal megnő az esélye, hogy Karibi hétvégét nyerjen!
Hát, most szóljon hozzá!!!
 

Címkék: média marketing reklám gondolkodás akció televízió nyitott szem

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://mediares.blog.hu/api/trackback/id/tr772053560

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása