Korábban már írtunk róla, hogy sok reklám klisével dolgozik. Könnyen azonosítható dramaturgiai struktúrával vagy ötlettel rendelkeznek.
A klisék lehetnek hasznosak, emlékezetesek, könnyen megjegyezhetőek vagy akár humorosak, önmaguk paródiái, a legtöbbször azonban egyszerűen ötlettelenné, közhelyessé teszik a reklámokat.
Néhány újabb klisétípus a reklámokban:
Mindent megér
A termékért mindent. Nincs olyan, amit ne tenne meg érte az ember – legalábbis a reklámban. A szereplők akár egy repülőgépből is hajlandóak kiugrani érte, gyakran pedig küzdelmet folytatnak egymással, hogy az övék lehessen a vágyott cucc. Szintén gyakori megoldás, ami az előbbinek tulajdonképp az inverze, amikor a hirdetett termék vagy szolgáltatás hajlandó bármire a fogyasztóért.
Ezzel a klisével dolgozik ez a reklám is, és van némi Reszkessetek betörők beütése, de jól sikerült, látványos.
Szuperhős
A termék erősségei felnagyítva jelennek meg. Bonyolult és nehéz helyzeteket old meg, átvészeli a megpróbáltatásokat, nincs előtte akadály. Olykor szuperképességekkel rendelkezik és képes szuperképességekkel felruházni fogyasztóját is.
…és van amikor nincs a termék, akkor nincs hősködés sem.