Naptár

november 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30

Elmarad a happy end?

Médiarés 2012.11.20. 22:15

Korábban már írtunk róla, hogy sok reklám klisével dolgozik. Könnyen azonosítható dramaturgiai struktúrával vagy ötlettel rendelkeznek.

A klisék lehetnek hasznosak, emlékezetesek, könnyen megjegyezhetőek vagy akár humorosak, önmaguk paródiái, a legtöbbször azonban egyszerűen ötlettelenné, közhelyessé teszik a reklámokat.

Néhány újabb klisétípus a reklámokban:

Mindent megér
A termékért mindent. Nincs olyan, amit ne tenne meg érte az ember – legalábbis a reklámban. A szereplők akár egy repülőgépből is hajlandóak kiugrani érte, gyakran pedig küzdelmet folytatnak egymással, hogy az övék lehessen a vágyott cucc. Szintén gyakori megoldás, ami az előbbinek tulajdonképp az inverze, amikor a hirdetett termék vagy szolgáltatás hajlandó bármire a fogyasztóért.

Ezzel a klisével dolgozik ez a reklám is, és van némi Reszkessetek betörők beütése, de jól sikerült, látványos.


 

Szuperhős
A termék erősségei felnagyítva jelennek meg. Bonyolult és nehéz helyzeteket old meg, átvészeli a megpróbáltatásokat, nincs előtte akadály. Olykor szuperképességekkel rendelkezik és képes szuperképességekkel felruházni fogyasztóját is.

 

…és van amikor nincs a termék, akkor nincs hősködés sem.

 

Címkék: média reklám

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://mediares.blog.hu/api/trackback/id/tr122311245

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása