Naptár

november 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30

A blogolvasók ajánlásával

Médiarés 2012.12.30. 10:46

Ahogyan korábban írtuk, nemcsak az egyes filmműfajok rendelkeznek azonosítható dramaturgiai struktúrával, hanem a reklámok között is fellelhetőek azonos típusúak.

A klisék lehetnek hasznosak, emlékezetesek, könnyen megjegyezhetőek vagy akár humorosak, önmaguk paródiái, a legtöbbször azonban egyszerűen ötlettelenné, közhelyessé teszik a reklámokat.

Az egyik legrégebbi és legegyszerűbb szerkezet, amikor a reklám szereplője kiáll a termék mellett, ecsetelve annak előnyeit, kiválóságát, egyediségét. Van, hogy megjelennek fiktív vagy álszakértők, esetleg a célcsoport számára releváns celebek, véleményvezérek.
Ilyenkor jönnek a fogkrémek a Magyar Fogorvosok ajánlásával, a vízkőoldó a Mosógépgyártók szövetségének ajánlásával. Olyan relevánsnak tűnő szervezet vagy ember ajánlja a terméket, amelyik hitelesnek tűnhet. Itt elsősorban kémiai szerekhez illenek ezek az ajánló intézmények, hiszen nehéz a termék egyedi termékelőnyeit rövid hirdetésben magyarázni.

Good Luck Margarin Eleanor Roosevelt ajánlásában:

Calgon-reklám a görögöknél:


Bár ebből a fajtából sok a kifejezetten unalmas hirdetés, előfordulhat, hogy ügyesen fordítják ki ezt a klisét. Ha pl egy kutyatápszert a Macskák Szövetsége ismer el, akkor az hitelesnek tűnik, hiszen amíg az eb eszik, nincsenek veszélyben a szövetség tagjai. Ha egy középkori lovag fémruhában üdvözli a rozsdásodás gátló szer hatékonyságát, vagy egy dinoszaurus bébi bébieledelt, esetleg tartósítószert méltat, megint csak elhisszük, hogy az jól használható.

Címkék: marketing reklám

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://mediares.blog.hu/api/trackback/id/tr562131375

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása