Felértékelődött a szervezeten belüli kommunikáció a válság hatására - derül ki az idei European Communication Monitor felmérésből.
Az európai kommunikációs szakemberek kétharmada elégedett a munkájával. Míg a kommunikációs szakemberek a public relations feladatok sokszínűségét és a terület elismertségét emelték ki a munkájuk legfőbb előnyeként, addig a fizetéssel, illetve a limitált állás- és karrierlehetőségekkel már kevésbé vannak kibékülve.
Az e területen dolgozók sokkal jobban szeretik a szervezeten belül a befogadó, mint az intézkedő, átalakító attitűdöt. Ennek oka, hogy előbbi esetében a felsővezetők nyitottak az új ötletekre és kihívásokra, a döntéshozásban pedig ösztönzik a csapatok együttműködését. Miközben a jó főnököt a befogadó attitűd jellemzi, addig a jó kommunikációs osztály három dologról ismerszik meg: jó viszony az üzleti partnerekkel, az emberek mozgósításának képessége és a dolgozók bevonása az irányítási folyamatokba.
Nem csoda, hogy a PR területen dolgozók a vállalati kommunikációt tartják a legfontosabbnak, melyet a marketing- és a termékkommunikáció követ. Az online kommunikáció, a webes médiakapcsolatok és a közösségi média fontossága jelentősen megnőtt 2009 óta, s a tendencia folytatódik. A közösségi oldalakat a válaszadók 45 százaléka tartja lényegi kommunikációs csatornának.