A rádió előnye, hogy alacsonyabb a reklámkerülés. Bár gyakorta hallgatjuk a rádiót csak azért, hogy szóljon valami a háttérben, ha épp figyelünk, akkor mégis jobban megjegyezzük az abban szóló reklámot. Főleg azért mert többnyire promóciós ajánlat szólal meg, azaz arra hívják fel figyelmünket, hogy valami olcsóbb mint szokott. Imázsreklámra ritkábban használják. Meglehetősen olcsón el lehet érni sok embert. Területileg jól célozható, főleg a helyi rádióknál. Rendkívül rugalmas eszköz, nagyon gyorsan cserélhető a hirdetés.
A rádió hátránya, hogy csak verbális hatással operál, ugyanakkor emiatt inkább hagyatkozik a kreativitásra illetve tudatra. Másodlagos eszközként kiegészítő jelleggel érdemes csak használni egy kampányban, mert önmagában általában kevés!
A jövőben pesszimista előrejelzés szerint a rádiózás végképp háttérbe szorulhat. Szerepét átveheti az internet, a zenelejátszók stb. Az biztos, hogy egyre szűkül a közönsége. Jobb esélye lehet a kisebb tematikus helyi adóknak, amelyek egy jól behatárolható célcsoportot igyekeznek elérni. Megmaradhatnak a jól meghatározott közösségi rádiók, azoknak lesz egy bája és helyi érdekeltségük.
Valószínűleg még több személyes üzenet kerül az éterbe, még inkább önmagukat hallgathatják majd a hallgatók, amolyan hangos chatként.