Naptár

január 2025
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31

Bajok a Twitterrel

Médiarés 2013.02.13. 12:20

A Rutgers kutatói nemrégiben azt találták, hogy az ún. közösségi tudatfolyamok (social awareness streams) legnépesebb csoportját olyanok adják, akik leginkább saját magukra fókuszálnak. A Twitter esetében az ilyen felhasználók ("meformer"-ek) aránya eléri a 80 százalékot is. A maradék 20 százalékot az informátorok teszik ki, akik nagyobb valószínűséggel osztanak meg híreket, linkeket, értesüléseket, eltávolodva a prompt én-üzenetektől. Ennek a csoportnak a tagjai aktívabbak, beágyazottabbak a közösségi tudatfolyamokban, több interakcióra képesek, és ezért több a követőjük, barátjuk is

A „csiripelők” négyötöde inkább önmagára fókuszál, az én-üzenetek gyakran pusztán az ilyen-olyan minőségű kapcsolatok ébrentartását szolgálják. Több hatékony stratégia létezik tehát a magán tweetek terén, ám kérdés, hogy mit tehetnek a márkák ebben a közegben? A Twitteren éppen csak megjelenő cégeket többnyire túlzott szárazsággal, azaz az "én" teljes kimaradásával vádolják. Paradox módon azonban valódi informátoroknak sem mondhatóak, mivel üzeneteik többnyire csak magukról tartalmaznak állításokat, a világról nem, túl száraz a stílusuk.

Sok márka ott rontja el, hogy azt hiszi, elég egy Twitter accountot nyitni, s majd maguktól történnek a dolgok. Sajnos nem. Bár a márka kétségkívül vonzó, de a tweeteknek akkor lesz ereje, ha újat mondanak, ha exkluzívak. A legrosszabb, amikor az adott márka automatizálja a tweetjeit. Arctalan, értelmetlen. A Twitterre kétirányú kommunikációs eszközként kellene tekinteni. Egy jó márka ezrek véleményét tudhatná meg percek alatt, ha feltenne egy kérdést.

Ráadásul az sem biztos, hogy egy márkának "jól áll" a Twitter. Vannak márkák, amelyek egyszerűen hiteltelenek ezen a platformon. Vagy ha megszólalnak, a viselkedésük, a tartalmaik összeütközésbe kerülhetnek a kialakult imidzsükkel, és ez azonnali elutasítást von maga után. Ez különösen a rég bejáratott, több évtizedes múlttal rendelkező brandek esetében lehet kockázatos, amelyekkel szemben az embereknek kialakult elvárásaik, attitűdjeik vannak és ebbe a képbe a Twitter pillanatnyilag nem igazán fér bele. Ugyanakkor a mikroblog arra is alkalmas lehet, hogy nagyon lassan és óvatosan változást indítson el, és segítségével formálni, gazdagítani lehessen a márka személyiségét.

Forrás: Mediainfo

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Címkék: pr tanácsadás kommunikáció stratégia csr nyitott szem beszédírás

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://mediares.blog.hu/api/trackback/id/tr782231711

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása