A Rutgers kutatói nemrégiben azt találták, hogy az ún. közösségi tudatfolyamok (social awareness streams) legnépesebb csoportját olyanok adják, akik leginkább saját magukra fókuszálnak. A Twitter esetében az ilyen felhasználók ("meformer"-ek) aránya eléri a 80 százalékot is. A maradék 20 százalékot az informátorok teszik ki, akik nagyobb valószínűséggel osztanak meg híreket, linkeket, értesüléseket, eltávolodva a prompt én-üzenetektől. Ennek a csoportnak a tagjai aktívabbak, beágyazottabbak a közösségi tudatfolyamokban, több interakcióra képesek, és ezért több a követőjük, barátjuk is
A „csiripelők” négyötöde inkább önmagára fókuszál, az én-üzenetek gyakran pusztán az ilyen-olyan minőségű kapcsolatok ébrentartását szolgálják. Több hatékony stratégia létezik tehát a magán tweetek terén, ám kérdés, hogy mit tehetnek a márkák ebben a közegben? A Twitteren éppen csak megjelenő cégeket többnyire túlzott szárazsággal, azaz az "én" teljes kimaradásával vádolják. Paradox módon azonban valódi informátoroknak sem mondhatóak, mivel üzeneteik többnyire csak magukról tartalmaznak állításokat, a világról nem, túl száraz a stílusuk.
Sok márka ott rontja el, hogy azt hiszi, elég egy Twitter accountot nyitni, s majd maguktól történnek a dolgok. Sajnos nem. Bár a márka kétségkívül vonzó, de a tweeteknek akkor lesz ereje, ha újat mondanak, ha exkluzívak. A legrosszabb, amikor az adott márka automatizálja a tweetjeit. Arctalan, értelmetlen. A Twitterre kétirányú kommunikációs eszközként kellene tekinteni. Egy jó márka ezrek véleményét tudhatná meg percek alatt, ha feltenne egy kérdést.
Ráadásul az sem biztos, hogy egy márkának "jól áll" a Twitter. Vannak márkák, amelyek egyszerűen hiteltelenek ezen a platformon. Vagy ha megszólalnak, a viselkedésük, a tartalmaik összeütközésbe kerülhetnek a kialakult imidzsükkel, és ez azonnali elutasítást von maga után. Ez különösen a rég bejáratott, több évtizedes múlttal rendelkező brandek esetében lehet kockázatos, amelyekkel szemben az embereknek kialakult elvárásaik, attitűdjeik vannak és ebbe a képbe a Twitter pillanatnyilag nem igazán fér bele. Ugyanakkor a mikroblog arra is alkalmas lehet, hogy nagyon lassan és óvatosan változást indítson el, és segítségével formálni, gazdagítani lehessen a márka személyiségét.
Forrás: Mediainfo