Amikor minden jól megy, mindenki szívesen nyilatkozik. Amikor minden rosszul megy, akkor pedig mindenkinek muszáj. A pénzügyi válság idején mindennél fontosabb, hogy a gazdasági élet szereplői ne veszítsék el az emberek bizalmát. Ha az ügyfelek nem kapnak világos és hiteles tájékoztatást, akkor máshova viszik a pénzüket, vagy nem vásárolnak. A "no comment" mindig rossz válasz, de a válságban a lehető legrosszabb. Nem szabad elfelejteni, hogy a válság közepette felértékelődik minden megszólalás, és ezekre célszerű úgy tekinteni, mint jó lehetőségekre a vállalati értékeinek bemutatására, és a negatív helyzet pozitívvá változtatására.
A kevésbé gyakorlott cégvezetők, nyilatkozatra kijelölt részlegvezetők gyakran eszköztelenül, "lesz, ami lesz" alapon kommunikálnak, pedig a jól megtervezett megszólalás ilyenkor jelentős bizalmat hozhat. Még jobb, ha a megszólalások, cikkek jó szerkezetben követik egymást. Ha a kommunikációt helyesen megtervezzük, és a terv szerint haladva különböző fórumokon kibocsátjuk azokat az információkat, amelyek jó színben tűntetik fel cégünket.
Felkészülés nélkül interjút adni, nyilatkozatot vagy közleményt kiadni, esetleg más úton kommunikálni veszélyes, a válságban pedig életveszélyes, mert egy szerencsétlen nyilatkozat pénzben és presztízsben kifejezhető, súlyos veszteséget okoz. A felkészülés legjobb módja a tréningezés: aki alaposan megizzad a gyakorlópályán, annak könnyen megy az éles akció. A pénzügyi válságban duplán igaz a mondás, hogy "train hard, fight easy!".