A World Travel Market turisztikai kiállítás és az Euromonitor International piackutató cég néhány újabb turisztikai formára világított rá, ezek közül, íme néhány.
Funempleyment
A fun (szórakozás) és unemployment (munkanélküliség) szavak összevonásával jellemzett jelenségnek az az oka, hogy a gazdasági válság miatt világszerte nőtt a munkanélküliség, így azok, akik megengedhetik maguknak, állásuk elvesztése után a hirtelen jött szabadságot arra használják fel, hogy hobbijuknak hódoljanak - például utazzanak. Ez különösen Észak-Amerikára jellemző, ahol a munkanélküliek több mint fele 35 év alatti, egyedülálló fiatal. Ők gyakran fizetnek be hosszabb kirándulásokra, világkörüli útra indulnak, vagy hosszabb távra szóló repülőjegyeket vásárolnak.
Szállodák a semmiből
Egyes turisztikai szakemberek szerint elterjedhetnek az Egyesült Királyságból elindult ideiglenes,„pop-up" szállodák. Ezek a „konténerekből" néha akár pár óra alatt szállássá alakítható hotelek a hagyományos szálláshelyek megfizethető, mégis egyedi és különleges alternatívái lehetnek. Sokszor eldugott, nehezen megközelíthető helyeken, környezetkímélő szállást nyújtanak. A „pop-up" hotelek azok számára is vonzóak, akik fontosnak tartják a fenntarthatóságot, a környezet védelmét.