Korábban már írtunk róla, hogy sok reklám klisével dolgozik. Könnyen azonosítható dramaturgiai struktúrával vagy ötlettel rendelkeznek.
A klisék lehetnek hasznosak, emlékezetesek, könnyen megjegyezhetőek vagy akár humorosak, önmaguk paródiái, a legtöbbször azonban egyszerűen ötlettelenné, közhelyessé teszik a reklámokat.
Néhány újabb klisétípus a reklámokban:
A demonstrációt akkor használják, amikor a termék vagy szolgáltatás tulajdonságait igyekeznek objektív köntösben bemutatni. A terméket próbáknak vetik alá, köztük olyanoknak is, amelyek a hétköznapi életben nem fordulnának elő.
Ide tartoznak a TV-shopban bemutatott szeletelő gépek, testmozgást segítő gépek vagy akár a mosópor-reklámok is, amikor megmutatják nekünk, hogy mi történik, ha gyermekünk fűvel, borral, vérrel, olajjal és bébiétellel egyszerre önti le magát.
Klasszikus fogás, amikor a reklám felvet egy problémát, amely szinte megoldhatatlannak tűnik, végül azonban a termék bebizonyítja, hogy mégsem az. Az üzenet megfogalmazása változatos lehet, a felvetett probléma pedig lehet realisztikus vagy éppen stilizált, játékos, humoros.
Ehhez hasonló, de általában kevésbé ötletes az egyik legrégibb, legelhasználtabb reklámformula az előtte-utána. A termék használata előtt még gombás volt a lábunk, korpás a hajunk, de aztán a termék – csodák csodája – beteljesítette funkcióját, és megoldotta a problémát.