Naptár

május 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31

Arccal a digitális média felé!

Médiarés 2013.05.24. 18:03

Egyre több, egyre jobb, egyre inkább... - trendek a médiafogyasztásban

Ha egy cégvezető úgy dönt, hogy hirdetni szeretné termékét, szolgáltatását, akkor jobb esetben végiggondolja, hogy hova is forduljon. Legtöbbször sajnos önmaga gondolja úgy, hogy keres egy újságot vagy tévécsatornát, és ott hirdet. Nem megalapozott a döntése, pusztán csak szimpátia alapján alkot véleményt. Kevesen kérnek fel erre ügynökséget vagy tanácsadót, pedig egy felkészült kommunikációs tanácsadó rengeteg fontos szempont figyelembe vételével ki tudja választani a leghatékonyabb eszközt ügyfelének.

Nézzünk néhány jellemző trendet általánosságban. Merre haladnak most a kommunikációs eszközök? Melyik kommunikációs eszköz milyen feladatokra alkalmas? Hogyan változnak a médiumok a közeli jövőben?

Általánosságban elmondható, hogy egyre több digitális tartalom képződik, és ezek közül egyre többen, egyre többet fogyasztunk.
Nem egy központból jön immár az információ, nagyon sok szerkesztőség létezik. Persze előfordul, hogy nagy mogulok állnak több nagy médiafelület mögött, de mindig létrejönnek újak, függetlenek.

Egyre többen interneteznek, egyre több időt töltenek online.
Ma még Magyarországon sokan digitálisan éretlenek, de már egyre többen válnak éretté – a fiatalok csaknem mindannyian már érettek lesznek éveken belül.

Lineáris tartalomfolyam helyett terjednek az on demand tartalmak, amelyek bármikor elérhetőek. Immár a digitális televíziózás is képes erre, de az internet még interaktívabb.

A reklámozási szokások ma még elsősorban tárgyhoz, tartalomhoz kötöttek, de egyre többen rájönnek, hogy ennél hatékonyabb a személyre szabott hirdetés. Ezt megfelelő targetálás útján lehet elérni. A fogyasztó csak azt kapja, amit kér. Nincs felesleges reklám, csak olyan van, ami eleve érdekli.
Kulcsforgalom már ma is, de később egyre inkább azzá válik: az individualizálódás

 

A jövőben tehát nem lehet majd egy nagy kampánnyal tömegeket célratörően elérni!


Ezt a témát hamarosan folytatjuk…

 

Címkék: média marketing tanácsadás kommunikáció stratégia döntéshozatal hatékonyságnövelés cégvezetők nyitott szem stratégiai tervezés

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://mediares.blog.hu/api/trackback/id/tr482301778

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása